خانه رویداد

آخرین پیشرفت ها در درمان دیابت نوع یک

آخرین پیشرفت ها در درمان دیابت نوع یک

اشتراک گذاری

 

پیشرفت هایی در دیابت

20 سال قبل اگر کسی به دیابت مبتلا می شد به معنی مرگ زود هنگام ، غالباً با از دست دادن دست و پا و بینایی و کلیه ها بود اما این روزها همۀ کابوسها به پایان رسیده است. پیشرفت های زیاد و جدیدی در این بیماری، داروها و تکنولوژی افزایش عمر بیماران و بهبود کیفیت زندگی آنها بوجود آمده است. پیشرفت های جدید همواره در حال شکل گیری و تولیدند، این پیشرفت ها در موارد زیر درحال انجام است:

انسولین

پمپ های انسولین قابل کاشت

محققین برای ایجاد پمپ انسولین قابل کاشت، کوشش زیادی انجام دادند، آنها توانستند پمپی طراحی کنند که بتواند مقدار قندخون را اندازه گیری کرده و مقدار مورد نیاز انسولین را در هر لحظه در اختیار بدن قرار دهد. این پمپ قابل کاشت عمل طبیعی پانکراس را در بدن تقلید می کند.

دانشمندان با ساخت کپسولهای قابل کاشت که بتواند مرتباً انسولین بسازد و آنرا به جریان خود تحویل دهد پیشرفت چشمگیری کردند.

این کپسول حاوی سلولهای تولید کنندۀ انسولین(سلولهای بتا) است که مواد غذایی را از بدن گرفته و برای تولید نامحدود انسولین استفاده می کند. یک مهندس بیومدیکال از دانشگاه ایلینویز با بودجۀ سازمان ملی علوم به تولید این کپسول پرداخت . او نتایج کارهایش را در کنگرۀ American Vacuum Society اخیراً ارائه داده است، البته نتایج قبلی این محقق در نوامبر 2001 در مجلۀ transactiovs in Biomedical engineering به چاپ رسیده بود.

تولید کنندگان این کپسولها توانستند بر مشکل تطابق بیولوژیکی که یک مانع بزرگ در مورد سایر وسایل قابل کاشت در بدن بود، فائق آیند. آنها با استفاده از تکنولوژی میکروچیپ موفق به تولید کپسولی شدند که بوسیلۀ سیستم ایمنی بدن قابل شناسایی و حمله نیست.آزمایشات کلینیکی برای استفادۀ طولانی مدت و تعیین دوز ایده آل ، مراحل بعدی کار بر روی این محصول است. این نوع کپسولها چندین سال طول می کشد تا در اختیار عموم قرار گیرد.

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 2 خرداد 1402 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است و برای پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و برخی از رشته های فوق تخصصی کودکان می باشد. لازم به ذکر است تنها به 150 نفر اولی که از طریق سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور ثبت نام کنند تعلق می گیرد و بقیه مشمولین بدون دریافت امتیاز بازآموزی میتوانند در برنامه شرکت نمایند. 

این برنامه در لینک ذیل برگزار میشود و برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد.

https://www.skyroom.online/ch/congress/fpa

 

شروع: سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

ویدیو ضبط شده


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب