خانه رویداد

شناسایی و تشخیص بیمار با نقص ایمنی

شناسایی و تشخیص بیمار با نقص ایمنی

اشتراک گذاری

سیستم ایمنی دارای دو بخش به نام های ایمنی ذاتی و ایمنی اکتسابی می باشد. ایمنی ذاتی شامل سدهای فیزیکی و شیمیایی مانند پوست و مخاط، پروتئین های شناور در پلاسما مانند پروتئین های کمپلمان، سلول های بیگانه خوار نظیر نوتروفیل ها، ماکروفاژها و سلول های کشنده طبیعی است. ایمنی اکتسابی دارای دو بازوی مهم به نام های ایمنی سلولی و هومورال می باشد. مهمترین سلول ها در ایمنی سلولی لنفوسیت های T و در ایمنی هومورال، لنفوسیت های B هستند. مکانیسم های اجرایی لنفوسیت T توسط خود لنفوسیت های T و تا حدودی توسط ماکروفازهای فعال شده صورت می گیرد. لنفوسیت های B نقش تولید و ترشح ایمونوگلوبین ها را بر عهده دارند. هر دوی این سلول ها در برابر آنتی ژن فعال شده و پاسخ اختصاصی ایجاد می نمایند. این در حالی است که در ایمنی ذاتی پاسخ ایمنی اختصاصی از اهمیت کمتری برخوردار است.

در این سمینار دکتر حسام الدین نبوی زاده به نحوه تشخیص این بیماری میپردازند.

اهداف: 

شناسایی زودهنگام بیمار با نقص ایمنی

شناخت زودهنگام بیماران با کمبود ایمنی از نوع سلولی شناخت زودهنگام بیماران با کمبود ایمنی از نوع هیومرال شناخت زودهنگام بیماران با کمبود ایمنی از نوع ماکروفاژ

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 13 دی 1401 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است و برای پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و برخی از رشته های فوق تخصصی کودکان می باشد. لازم به ذکر است تنها به 150 نفر اولی که از طریق سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور ثبت نام کنند تعلق می گیرد و بقیه مشمولین بدون دریافت امتیاز بازآموزی میتوانند در برنامه شرکت نمایند. 

این برنامه در لینک ذیل برگزار میشود و برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد.

https://www.skyroom.online/ch/congress/fpa

شروع: سه شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب